Inför Helsingborgs IF - Malmö FF

Imorgon är det dags för en av årets viktigaste matcher enligt mig.
Alltid viktigt att påminna helsingborgarna att vi är det bättre laget.
Något som övriga Sverige ser som ett faktum men som helsingborgarna förtvivlat försöker bortse från.

Tror att det kan bli en ganska tuff match på Olympia. Jag har inför säsongen tippat Heif högt i tabellen, mycket pga det spel dom presterade i europacupmatcherna innan Allsvenskan drog igång. Nu har dom ju inte presterat lika bra spel efter att Allsvenskan startade, även om de stundalts blixtrat till.
Men Heif har  haft samma problem som Malmö. Våra målvakter har inte nått upp till den standard som man kan förvänta av en Allsvensk målvakt.
Därför tror jag att det är mycket möjligt att det blir målvakterna som kan avgöra matchen imorgon. Den målvakt som kommer upp i normal standard kan vara tungan  vågen.
För det är väl utom allt tvivel att det kommer bli offensiv fotboll med många målchanser, hörnor mm.

Förutom Sankan så måste jag säga att laget har presterat över förväntan. Efter träningsmatchen mot Häcken så var jag mycket skeptisk. Men jag hade tydligen fel, mycket fel.
Och att laget dessutom presterar bättre och bättre för var match som går gör ju inte saken sämre.

Ola har kommit till sin rätt som anfallare. Passar mycket bättre där än som offensivmitt.
Labinot har varit helt lysande sedan han fått ta över Olas roll. Hoppas bara han håller.
Guillermo går från klarhet till klarhet. Vem säljs först till en utländsk klubb? Guillermo eller Labinot? För att de kommer bli sålda är ju ganska klart. Hoppas bara Borg kan övertala dom att stanna två/tre år till.
Daniel kommer tillbaka mot Heif, han lär behövas. För även om Robin gjorde en helt ok insatts mot Norrköping så syntes det att han är ett nummer mindre än Daniel. Men Robins tid kommer, var så säkra. Skulle inte förvåna om han om ett par/tre år spelar på Daniels plats och Daniel flyttats ner i backlinjen.
Hoppas att Ulrichs skottvilja fortsätter mot Heif, tom att han skjuter lite mer. Är bara en tidsfråga innan han gör mål. Tycker Ulrich och Behrang hittils hållit jämna steg med varandra. Stor del i våran framgång hittils bygger ju på ytterbackarna.
Försvarsspelet måste även tillskrivas en stor del utav våran framgång. Endast 20 skott på mål har vi fått emot oss. Det är under tre skott per match, inte konstigat att vi ännu inte förlorat. Även om målskyttet inte varit vad det skulle.
Målskyttet ja. Jonatan har ju inte levererat vad man hoppapts på i målväg hittils. Men han är oerhört nyttig med sina löpningar. Och jag är helt övertygad om att han kommer börja producera snart. Varför inte mot Heif?

Så mitt tips inför imorgon blir 3-2 till Malmö.
Jonatan gör 2 och Gabriel 1.


Förresten,Bli manager och spöa dina kompisar.Se vem som egentligen kan mest om fotboll/taktik?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0