Skyddsräcket på övre etage?

Jag har funderat en del på en sak.
Skyddsräcket på övre etage, hur högt kommet det att bli?
Som jag kan utläsa av bilderna på SwedbankStadions hemsida som kommer skyddsräcket längst ner på övre etage bli ca 90cm?
Har jag tolkat bilden fel, eller vad?
denna dataanimerade bild så finns ju knappt något skyddsräcke alls.
Problemet jag ser är att skyddsräcket kommer att skymma sikten för en del på övre etage om det skall bli så högt att det skall skydda från fall.

Lägger in en egen bild så ni förstår vilket skyddsräcke jag menar.
Alltså längst ner på övre etage finns det idag ett rött skyddsräcke. Där den blåa kranen pekar sas.

swedbankstadion080314


Kommentarer
Postat av: Frontalangrepp

Det blå fältet som löper från överstå trappsteg på övre läktarplan ner till sidlinjen bör väl symbolisera åskådarens synfält? Den "vägg" som korsar denna med måtten 850 vet jag dock inte vad det är för något. Men jag uppfattar det som att den avspärrning som nu finns på övre läktaren inte skall bli högre. Kanske ett litet räcke eller något för det känns lite väl lågt som det är nu. Men samtidigt kan det ju inte bli så mycket högre.

2008-04-21 @ 11:27:40
Postat av: malmostadion

Måttet 850 är inte höjden på väggen/skyddsräcket utan bredden på nedersta trappsteget. Och jag tycker det verkar breddare än vad skyddsräcket blir högt.
Och som du säger så är jag rädd för att man blir tvungen att sätta ett litet stålräcke ovanpå fallskyddet i betong som syns på bilden. Och då kommer man ju att skymma sikten för åskådarna på övre etage.
Hoppas verkligenatt jag är helt fel ute. Men jag kan inte tolka bilden på något annat sätt.

2008-04-21 @ 12:05:56
URL: http://malmostadion.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0