Uppdatering/svar angående skyddsräcke på övre etage.

Har varit i kontakt med fastighetschefen för Swedbank Stadion, Nils-Börje Friberg, och fått en del svar angående skyddsräcket på övre etage.
Lägger ut Nils-Börje Fribergs svar här så ni själva kan läsa hur läget är.

"Hej
Fantastiska bilder! Ja, denna fråga har varit och är aktuell. Jag
tillsammans med säljarna har varit uppe och provsuttit för att få en
uppfattning om hur sikten är. Allmänt kan jag säga att det finns bara bra
platser på vår stolthet, oavsett var man sitter! Från Peab har vi inte fått
någon cm-angivelse ännu, men de garanterar att det är fri sikt. Det vi vet
är att räcket vid trappslutet måste vara högre, men där sitter vi inte.
Tack för ditt engagemang!

Hälsningar
Nils-Börje Friberg"


PEAB garanterar alltså att det skall vara fri sikt från alla platser på övre etage.
Jag har inte fått principskissen på Swedbank Stadions hemsida att gå ihop då jag tyckt att skyddsräcket som det är ritat där är alldeles för lågt. Och tydligen så har inte PEAB meddelat hur högt det kommer att bli vilket jag iofs kan tycka är lite märkligt.
Men det viktigaste är dock att det inte kommer skymma sikten.
Måste även tacka Nils-Börje Friberg för det snabba och uttömmande svaret.

Kommentarer
Postat av: Thomas

Måste berömma dig för ditt engagemang. Vi är många som uppskattar din sida och som ser fram emot dina uppdateringar.

Det var ett skönt besked att få att sikten är fri överallt. Allt annat vore ju en (i dessa sammanhang) mindre skandal.

2008-04-24 @ 17:23:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0