"Spelar inte fotboll med pengar"

Om ni inte redan läst artikeln i dagens Sydsvenskan så råder jag er att göra så. Där gör nämligen Bengt Madsen det ena spektakulära uttalandet efter det andra.

 

Jag har länge funderat på varför det går så dåligt som det gör för Malmö. Vi har ju alla förutsättningar i världen för att bli toppklubb i Allsvenskan, men ändå fallerar vi år efter år. Det är ju inte så att vi faller på målsnöret. Nä, vi är helt enkelt inte bättre än så här. Plats 7-10, där hör vi hemma idagsläget. 

Lag som Trelleborg, GAIS och Örebro är våra jämlikar!

Spelare som lämnar Malmö blommar ut och spelar fotboll de aldrig presterat i våran klubb.

Spelare som kommer hit underpresterar.

Varför är det så?

 

Enda förklaringen jag kan tänka mig är att "det sitter i väggarna". Om det är en dålig inställning/mentalitet som genomsyrar föreningen uppifrån och ner vet jag inte. Men någonting är det. 

Någonting får spelarna att underprestera.

 

Tillbaka till artikeln i Sydsvenskan så vill jag avsluta med ett citat från Bengt Madsen,

"Man spelar inte fotboll med pengar. Det finns många lag ute i Europa med kanonekonomi som inte vinner serien varje år. Den som hade haft svaret på det hade kanske varit Nobelpristagare."

 

Kanske Bengt, eller så är det så att de som har/vet svaret är ordföranden i framgångsrika klubbar som kan förvalta sitt ekonomiska övertag! 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0