MFF - Ljungskile SK

Så börjar Allsvenskan igen för MFF.
Ljungskile hemma skall ju betyda tre poäng, inget annat.
Och tre poäng är nog nödvändigt om vi skall hänga med i toppstriden.
De flesta verkar ha gett upp hoppet om årets Allsvenska. Verkar som om Kalmar och Elfsborg blir för svåra.
Jag är inte riktigt säker på det. Visst skiljer det en del poäng men så mycket bättre är inte Kalmar och Elfsborg.
Kolla in lagens bortastatistik innan gårdagen.

Kalmar     2  1  2     5-4
Elfsborg   1  3  1     4-3

Siffrorna skvallrar inte precis om lag som är överlägsna i Allsvenskan, eller hur?
Serien är lång, knappt 2/3 kvar att spela.
Spelare kan försvinna,tex Santin och Ishi, och spelare kan komma till.
Och framförallt så kan ju MFF börja spela boll. Man kan sluta starta matcher med spelare som är halvskadade.
Jag tänker på Labinot och nu Daniel(vet ej om D startar). Är man inte 100% frisk så har man inte på planen att göra. Detta tycker jag är något som Rolle gjort fel, han har chansat för mycket med Labinot.
Men Labinot är så mycket bättre än de andra säger en del. Icke säger jag. Finns ingen i MFF som är så bra att de skall kunna platsa halvskadad. Hade de varit så bra hade de spelat i en betydligt större klubb.
Så upp med Labinot och Daniel på läktaren tills de är 100% friska. Om med det menar jag att de skall kunna spela 120% i 95 minuter. Inte som nu ge 90% i en halvtimme för att sedan lunka runt till halvlek och sedan bli utbytta.

Skall bli intressant att se om Robert Åhman Persson startar idag. Väldigt nyfiken på att se vad han går för. Och bättre/lugnare start än Ljungskile hemma får man ju leta efter. Lär ju bli en hel del bollinnehav för Malmö.

Tips
3-1
JJ gör 2 och Ofere 1 samt Sankan går inte ut när han skall och därigenom lägger grunden för Ljungskiles mål. Givetvis Wålemark som gör det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0