Robert Åhman Persson till MFF.

Första spontana reaktion, jaha?
Vem är denna RÅP?
Vet att han spelat i AIK och U21 så jag har säkert sett honom några gånger, men tydligen utan att han gjort något speciellt intryck på mig.
Nu är det väl iofs två år sedan han lämnade AIK då endast 19 år gammal, så nog kan han ha utvecklats i danska Viborg som ju åkte ur högsta divisionen förra säsongen.
Förmodligen så har MFF betalat betydligt mindre för denne RÅP än vad man skulle gjort för Oremo. Båda är tydligen ganska ordinarie i U21 samt RÅP är yngre än Oremo så det blir nog bra i sinom tid.
Nu är ju problemet det att vi behöver är en värvning som höjer laget nu.
En klasspelare. En färdig produkt.
Jag tror och hoppas att Borg har något riktigt stort på gång.

Iallafall välkommen RÅP.
Ser till min glädje att vi får in lite tyngd på mitten, det har saknats.

Korta fakta RÅP:
född: 26 mars 1987
längd: 188 cm
vikt: 84 kg
meriter: 11 U21-landskamper, 11 juniorlandskamper
tidigare klubbar: Bälinge IF -2003, AIK 2003-2007, Väsby United (lån) 2006, Viborg FF, Danmark 2007-2008



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0