Svenska cupen 080628

Lite intryck ifrån matchen.

Är väl ganska uppenbart för all nu att det vi behöver värva är en offensiv central mitt!!
Jag har tjatat om detta jag vet inte hur länge.
Jag har fått skit när jag skrivit att jag inte förstår Olas storhet på mittfältet.
Men idag var det väl uppenbart att Ola bara är en medelmåtta när han flyttas ner från anfallet?
Ola skall hålla till i anfallet där kommer han till sin rätt.


Apropå Ola. När skall materialarn se till att Ola får ordentliga skor?
För det måste väl bero på skorna att Ola halkar omrking som Bambi på hal is halva matchen? Fans det bara 10 par med skruvdobbar eller har inte Malmö handlat in Olas storlek?

Agon är lovande men väger alldeles för lätt.

Skärpan fanns inte i avsluten.
Skärpan fanns inte i försvarsspelet.
Fan, skärpan fanns satan ta mig ingenstans idag på Stadion. Och det kan sägas om båda lagen!

När i helvete skall Jeff lära sig att jobba ordentligt i defensiven?

Järdler gjorde en helt ok insats. Han är kanske inte lika bra offensivt som Safari men hans defensiva kvaliteter behövs när han har Jeff framför sig.

Fler än jag som blir nervösa varje gång Dixon är i närheten utav bollen? Lite Göken varning?

Ulrich får godkänt idag, likaså Daniel.

Till sist kan jag ivarjefall konstatera att det fanns en bra spelare på plats idag på Stadion. Tyvärr var han inte på plan utan satt på Södra. En spelare som är minst sagt numret större än alla som försökte spela boll idag.


Kankse lite hårda omdömen här och var men jag känner mig ganska frustrerad just nu.

Kommentarer
Postat av: Gustav (Gooze)

Vem satt på södra? Jag såg Hasan Cetinkaya där, men jag misstänker att det inte var honom du menade..

2008-06-28 @ 19:43:38
URL: http://gkro.blogspot.com
Postat av: SödraSitt

Nä, jag menade inte Hasan.

Utan en viss målvakt vid namn Möller.

En målvakt som har det som Sankan saknar. Nämligen lugn, pondus och säkerhet.

2008-06-28 @ 20:30:44
URL: http://malmostadion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0