Årskort till Nya Malmö Stadion.

Idag, en dag försenat, så kom äntligen brevet angående årskort på Nya Malmö Stadion. Blev lite nojjig när det verkade som om alla fick brevet igår utom jag.
När jag satt och skumma igenom broschyren så var det en sak som slog mig. När jag kollade på arenabeskrivningen så lade jag märke till något, speciellt på övre etage.



Är det inte många sittplatser som försvinner bakom/över varje utgång till läktaren? Är bakre/övre väggen på utgångarna så hög att den skymmer sikten? Isåfall skymmer den ju sikten även för de som sitter snett bakom. Eller skall det vara platser även bakom/över utgångarna?
Om det inte skall finnas stolar där så är det ju säkert en 150-200 platser allt som allt som går till spillo. Det är drygt en halv mille i årskort, varje år.
Förmodligen så är det bara jag som oroar mig i onödan. Men visst ser det konstigt ut?
Blev tyvärr inga bilder idag, men imorgon blir det nog en del.

Kommentarer
Postat av: Thomas

Just detta har jag funderat över länge.

Gångarna som går uppåt från gluggen på båda sidor fortsätter vara 2 stycken hela vägen upp. Borde i stället blivit 1 gång direkt ovanför gluggen för att ge så många sittplatser det bara går.

Kan det röra sig om platser för publikvärdar?



Annars tack för en enastående dokumentering. Tack.

2008-05-22 @ 14:47:24
Postat av: Frontalangrepp

Bra observation. Om man tar din bild:

2718540.jpg" rel="nofollow">http://malmostadion.blogg.se/images/2008/pict00082718540.jpg

som utgångspunkt så ser det ju klart ut som att två av de tre trappstegen bakom ingången går att använda. Endast trappsteget direkt bakom ingången med, säg tre stolbreddar åt varje håll om ingången, kommer inte kunna se. Kanske mer. Men om det går in tre stolar på varje trappsteg bakom ingången blir det en förlust på 6 stolar per ingång. Totalt 36 ingångar får jag det till. 6x36 = 216 sittplatser. Hoppas verkligen jag har fel.

2008-05-22 @ 15:17:44
Postat av: SödraSitt

Det jag oroar mig mest över är att det verkligen är så att utgången till läktaren skymmer sikten för bakomvarande rader.

För om så är fallet skymms ju även sikten för de som sitter snett bakom. Och de platserna är ju till försäljning.

Hoppas verkligen att det bara är en felmarkering på arenabeskrivningen.

I annat fall så kan man ju undra varför de inte satte utgångarna högst upp på läktaren?

2008-05-22 @ 16:46:52
URL: http://malmostadion.blogg.se/
Postat av: Thomas

Men det är mycket märkligt att det bara ser ut som det gör på sektion C21, 24 och 25.

Inte på angränsande sektioner eller motsvarande sektioner på östra.

2008-05-22 @ 19:39:08
Postat av: SödraSitt

Thomas/

Jo, jag lade märke till det också. Undrar om de skall ha något speciellt där?

2008-05-23 @ 08:31:35
URL: http://malmostadion.blogg.se/
Postat av: Thomas

Man ser ju en klar symetri i "indragningen" just på de sektionerna.

Skumt. Någon måste nog avgå snart.

;)

2008-05-23 @ 13:16:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0