Ännu fler räcken på övre etage som skymmer sikten?

Satt och kolla in Bengt Hs senaste bilder på http://www.mff.se/swedbank/ tagna 4 februari.

Och på bild 13 så ser man i bakgrunden det fallräcke som jag tidigare tagit upp här på bloggen.

Men kollar man sen in bild 16 så ser man nere till vänster på den bilden ett nytt fallräcke som satts upp.

Tyvärr ser det ut som om ett sådant som skall vara på varje trappsteg innan man går in i stolsraderna.Om så är fallet  så kommer detta skymma sikten för de flesta på övre etage.

Skall bli väldigt intressant om MFF lever upp till det dom lovade när vi årskortsinnehavare förnyade våra kort till nya stadion, dvs fri sikt från alla platser.

Om inte, när skall isåfall MFF komma med info angående detta? Och ännu mer intressant, hur skall MFF lösa problemet?


Kommentarer
Postat av: zimbo

Jag trodde det var klargjort att dessa räcken är provosoriska och kommer ersättas med plexiglas?

2009-02-05 @ 20:44:20
Postat av: SödraSitt

Såvitt jag vet så är inget klart.

Och plexiglaset skulle väl gälla de räcken som sitter vid utgångarna till övre etage, de sk fallräckena.

Sist jag hörde med MFF så försökte de få dispens ångende höjden på dessa.

Det som kommer till nu är ju räckena som på bild 16. Om det är som jag tror så är risken att dessa skall sitta på varenda trappsteg vid ingången till varje stolsrad.

Sen angående plexiglas, det blir ju även det skymd sikt iom att man bara ser en del av planen genom plexi och därigenom får ett brytningsfel.

2009-02-05 @ 20:50:36
URL: http://malmostadion.blogg.se/
Postat av: Don Q

Har du ännu inte börjat fundera över varför Swedbank Stadion verkar vara en så extremt stor väderkvarn?? Tänkt tanken att det kanske inte alls är en mölla utan en fotbollsstadion?

2009-02-06 @ 01:45:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0