Fler räcken på övre etage.

Precis som jag spekulerade i tidigare inlägg så blir det ett räcket på varje trappsteg vid ingångarna till stolsraderna på övre etage.

Kolla in Bengt Hs bilder på Swedbank Stadions hemsida, speciellt bild 38 där man ser räckena tydligt.

Jag befarar att även dessa räcken kan komma att skymma sikten.

Har kontaktat MFF för att få reda på höjd etc och ifall de kommer skymma sikten samt om man fått dispens angående fallräckena. Så fort jag får svar lägger jag givetvis ut det här.

 


Kommentarer
Postat av: Jonas

Börjar bli lite komiskt med din intensiva oro för skymd sikt. Men jag förstår dig till viss del om du har köpt årskort med informationen att de ska va fri sikt.



Du ska åtminstone ha beröm för att du tar dig tid att fråga MFF och delar med dig av informationen.



Hoppas att de löser sig i slutändan.

2009-02-09 @ 18:16:05
Postat av: SödraSitt

Alla som köpt årskort har gjort det med löftet att det skulle vara fri sikt.

Och nu har jag ju tyvärr köpt ett årskort som verkar vara på en väldigt utsatt plats. Det komiska är att jag fick mitt förstaval, nästan mitt på västra läktaren.

Det olustiga är att om jag har rätt i min oro så kan det röra sig om 500-1000 årskorts innehavare som inte kommer se hela planen, med skymd sikt naturligtvis i varierande grad.

Undrar hur MFF skall lösa det problemet om det nu uppstår. Vilket vi verkligen får hoppas att det inte gör.

2009-02-09 @ 18:25:56
URL: http://malmostadion.blogg.se/
Postat av: Sven Liljegren

Dessvärre går det ju inte att göra något åt det. Det är ju byggt.Jag hoppas du har fel i dina bedömningar.

Det är förfärligt om man byggt en arena för 24.00o och att inte alla kan följa matchen fullt ut.

Konstigt.

Men som sagt. Inget att göra något åt. Kanske får man undntaga de tusen platserna eller sälja dem billigare.

Byggt är byggt!

2009-02-09 @ 19:56:24
Postat av: SödraSitt

Jag hoppas också jag har fel i mina bedömningar.

Problemet blir att även om man tar bort dessa platser eller säljer dem billigare så hjälper ju inte det de personer som löst årskort på dom platserna.

Detta kommer ju att innebära att de personer som hade dom bästa platserna på gamla Malmö Stadion och i turordning fick de bästa platserna nu på nya, ja hur skall de kompenseras om det nu visar sig att de inte får fri sikt?

De vill ha fri sikt, och det finns inga bra platser kvar som motsvarar de platser de hade på gamla Malmö Stadion.

Hur löser MFF detta?

Men som sagt, jag hoppas att jag har fel.

2009-02-09 @ 20:48:26
URL: http://malmostadion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0